23.1.2013

Brisbane & Cairns

Tulin viikko sitten takas kotiin maailman parhaalta lomalta! Täst tulee luultavast tosi pitkä teksti, mut nii harvoi tänne kirjotan et ei se varmaa haittaa.
 23. joulukuuta lensin mun ensimmäisten hostvanhempien kanssa sen pari tuntia Cairnsiin, minkä jälkeen sanoin niille hyvät joulut ja vaihdoin joululahjat lentokentällä. Mulla oli parin tunnin odottelu seuraavalle lennolle. Lensin Brisbaneen toiset kaks tuntia ja siellä mulla oli vastassa mun hostäiti ja sen pikkuveli. Ne tuntuu kyl enemmänki host sisaruksilta, koska mun hostäiti on 24 ja sen pikkuveli, Ricky on 21 vuotta.
Ricky asuu Brisbanessa ni mentiin sen luokse asumaan yheksi yöksi.
Seuraavana päivänä mentiin vaan shoppailemaan Brisbanen keskustaan ja siinä äkkiä se päivä menikin. Brisbane on musta tosi kivan kokonen ja tosi kaunis kaupunki! Se on pienin näistä miljoonakaupungeista. Illalla lähdettiin ajamaan Kingaroyhin, missä mun host isovanhemmat asuu.
 Kingaroy on n. 3h ajomatkan päässä Brisbanesta sisämaahan. Se on aika pieni kylä, mutta tosi söpö ja hienoja taloja. Vietettiin joulu siellä ja tapasin mun kumpienkin hostvanhempien vanhemmat ja monet sukulaiset. Oli tosi kiva joulu, mutta vähän haikeana mietin Suomen valkoista ja ihanaa joulua.
 Oltiin Kingaroylla neljä päivää ja sen jälkeen ajettiin Sunshine coastille, missä meillä oli hotelli varattuna kaheksi yöksi. En vieläkään muista sen kaupungin nimeä missä pysyttiin siellä, mutta tosi kiva paikka oli. Upeat rannat ja ostoskeskukset!
 Uutenavuotena mentiin Sunshine coastin festareille, missä oli hirveästi väkeä, mutta suurimmaksi osaksi tosi nuorta väkeä niin lähettiin aika nopeasti pois. Me kaikki oltiin tosi väsyneitä ja oltiin melkein heti 12 jälkeen kaikki sängyissä.
  1. tammikuuta ajettiin takaisin Brisbaneen ja sieltä lennettiin Cairnsiin. Mun hostvanhemmat lensi Cairnsista suoraan takaisin Nhulunbuyihin, mutta mulla oli vasta loma alkanut, koska jäin Cairnsiin kaheksi viikoksi.
  Tän vuoden kaks ekaa viikkoa oli mun elämän kiireisimmät viikot! Näin kavereita aivan koko ajan ja tapasin monia uusia ihmisiä. Asuin mun maavastaavan luona n. puolet ajasta ja toisen viikon kaikkien kavereitten kotona.
Menin kavereitten kanssa rannalle ja Port Douglasiin kaheksi yöksi ja Tablelandsiin kolmeksi yöksi ja oli aivan upeeta aikaa. Juhlittiin yhen kaverin läksiäisiä, joka lähtee nyt Sveitsiin vaihtoon ja mentiin koralliriutoille snorklaamaan! Yllätyksekseni myös Riikka kenet tapasin Singaporessa oli Cairnsissa ni saatiin vihdoin puhua Suomea! En ottanut tarpeeksi kuvia tällä kertaa, mutta jotain sieltä tuli napsittua!
Ps. Oon ollu Ausseissa jo 6 kuukautta!!!
















7 kommenttia:

  1. No niin....täälläkin on sadellut lunta, oltu töissä ja siivottu ja sillee.... Sullakin on ollu tollaisia normipäiviä:)
    Aattelee äiti

    VastaaPoista
  2. Sori vähän tuleen mut missä koulussa oot Turussa ? Ja minkä klubin kautta oot? Ja mitkä oli sun loput maavaihtoehdot?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitää:) Olin viimevuon Norssis ja jos muut koulut on täynnä ku tuun ni siellä vielä seuraavatkin vuodet:p Oon Turun Rotary Clubin kautta eli se isoin klubi, mikä usein lähettää kaks vaihtaria. Mun maavaihtoehdot oli Australia, Canada, Usa :)

      Poista
  3. Hei ku sähän oot Rotareiden kautta siel Ausseissa, niin mietin vaa et tiiätkö et pitääks ne muut tän hetkiset rotari vaihtikset blogii siellä! tulipas epäselkeest:D ja nii oon siis ite hakenu Rotareiden kautta vaihtoon ja mun maavaihtoehtoin oli Aussit/Uusi-seelanti, USA, Meksiko, Brasilia :) Saitko sä muuten millon tietää et pääset Ausseihin, mietin vaa et kauankohan mun pitää viel maatietoi venailla :D

    VastaaPoista
  4. http://ellainoz.blogspot.fi/ ja asuu Länsi-Australiassa

    VastaaPoista
  5. Ömm en lue ku Ellan blogii, jos löydän muitten voin kyl linkittää :) En muista millo sain tietää, et meen ausseihin, oisko huhtikuussa. Kevääl jossai välis ne tulee :p mut sen maatietojen tulemise jälkee mul ainaki kaikki sählinki alko :DD

    VastaaPoista